Hoe kun je effectiever met je gasten communiceren? En hoe zorg je dat ze in jouw hotel/B&B terugkomen? In deze blog vind je doeltreffende tips om direct toe te kunnen passen! Met stip op 1: Maak beloftes waar.

Upsell

Immers, hoe vaak gebeurt het niet dat de hotelgast online een prachtig zwembad ziet en het in real life niet meer is dan een ‘normaal’ saai bad? Of dat de gast via een OTA een kamer (bewust) met bad heeft gereserveerd en bij aankomst in het hotel teleurgesteld wordt met een kleine(re) kamer waarin een bad ver te zoeken is? Kortom: luister naar je gast en voeg je eigen stukje beleving toe.

Plaats bij het restaurant geen (krijt)bord met prijzen en opsommingen van drankjes en/of eten. Maar omschrijf het nader en verdiep je in de gast: ‘Wat een warm weertje vandaag, vindt u ook niet? Daarom staat er in onze bar gratis een lekker gekoeld drankje voor u klaar. En uiteraard vindt u hier ook meteen onze ijskaart en overige ijskoude versnaperingen’. Op deze manier zorg je meteen voor upsell en kan dat gratis drankje wel uit!

Ambassadeur

Wijk ook eens af van standaardacties. Dat er met een EK of WK voetbal in de bar te volgen is, dat is vaak wel bekend. Maar waarom zou je bijv. buurtbewoners niet eens nader kennis laten maken met jouw restaurant of bar? Organiseer een speciale buurtavond en je hebt meteen nieuwe ambassadeurs voor je hotel/bar/restaurant in the pocket. Hoe mooi wil je het hebben! En, deze vind ik zelf altijd erg belangrijk: stel open vragen. Met de vraag of alles naar wens geweest is bij het uitchecken zal menig gast ja knikken. Maar als je vraagt hoe meneer de Wit het verblijf heeft ervaren krijg je meteen een veel uitgebreider, nuttiger, waardevoller (de gast voelt zich gewaardeerd en gezien) en vooral effectiever antwoord. Luister en zie je gast. Maak van elke overnachting een beleving. Een beleving op maat.

Meer tips? Maak een afspraak via www.hoteljournalist.nl en/of schrijf je op de website in voor de -deze mag je absoluut niet missen- effectieve nieuwsbrief.