Gasten oriënteren zich steeds beter vooraf op internet voordat zij een hotelkamer reserveren. Een goed werkende, duidelijke, ook voor mobiel toegankelijke en verleidelijke website is daarbij van essentieel belang. De gast moet jouw website kunnen vinden en bij voorkeur zonder doorverwijzing via een OTA. Hoe zorg je dat gasten jouw hotel boeken en promoten? Volg deze 5 resultaatgerichte tips!

1. Denk vanuit je gasten. Promoot je hotel zoals de gast dat wil zien en niet zoals jij het wilt zien. Zorg voor aantrekkelijke foto’s, goede (SEO) teksten en speel in op wat de gast zoekt op jouw site. Een duidelijk menu is van groot belang. Klik en boek! Maak het zo eenvoudig mogelijk;

2. Heldere en up-to-date informatie. Niets zo erg als een gast die op jouw website concludeert dat in juni de decemberkaart van het restaurant nog online staat. Geef de gast een kijkje in jouw keuken; wat zijn de toekomstplannen, hoe zien de gerenoveerde kamers eruit? Als hotelier verkoop je immers sfeer, dus gebruik mooie, grote en duidelijke afbeeldingen;

3. Denk om de call-to-action! Op letterlijke elke pagina van je website dient het mogelijk te zijn om een hotelkamer te reserveren (of een linkje om een tafeltje in het restaurant te boeken, een vergaderzaal te reserveren, een mail te sturen naar de receptie);

4. Zorg dat gasten zich via jouw hotelwebsite makkelijk kunnen inschrijven voor een nieuwsbrief. Verleid ze, geef aan dat er in de nieuwsbrieven voor vaste gasten korting aangeboden wordt, extra informatie, de gast is als eerste op de hoogte van de verbouwingsplannen, etc. En gebruik deze mailinglist uiteraard vooral ook om overige hotelzaken te promoten;

5. Laat reviews ook op je website zien. Reviews van andere hotelgasten spelen een zeer belangrijke rol bij de hotelkeuze. Bijna elke hotelgast leest eerst de reviews alvorens tot reserveren over te gaan. Kortom: het is een krachtige marketingtool!

Voor nog meer tips en ideeën: neem gerust contact op. Dé Hoteljournalist helpt je graag! info@hoteljournalist.nl